In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van Diensten door Uplift IT, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door Uplift IT uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
2.3. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
3.1. Alle offertes en aanbiedingen van Uplift IT zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.
3.2. Offertes van Uplift IT zijn gebaseerd op de informatie die door Opdrachtgever is verstrekt. Opdrachtgever staat ervoor in dat hij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de Diensten heeft verstrekt.
3.3. Uplift IT kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
4.1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door Uplift IT en Opdrachtgever ondertekende offerte of opdrachtbevestiging door Uplift IT retour is ontvangen.
4.2. Indien de opdracht mondeling is verstrekt, dan wel indien de offerte of opdrachtbevestiging (nog) niet getekend retour is ontvangen, wordt de Overeenkomst geacht tot stand te zijn gekomen onder toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden op het moment dat Uplift IT op verzoek van Opdrachtgever met de uitvoering van de Diensten is gestart.
5.1. Uplift IT zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
5.2. Uplift IT heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
5.3. Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Uplift IT aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Uplift IT worden verstrekt.
5.4. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Uplift IT zijn verstrekt, heeft Uplift IT het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
6.1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst overgaan.
6.2. Indien de aard, omvang of inhoud van de Overeenkomst wordt gewijzigd en de Overeenkomst daardoor in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, kan dit consequenties hebben voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan ook het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd.
7.1. Het honorarium van Uplift IT wordt vastgesteld op basis van werkelijk bestede uren, tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen.
7.2. Alle tarieven zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, en exclusief eventuele in het kader van de Overeenkomst te maken kosten, zoals reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
7.3. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Uplift IT aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd.
7.4. Indien Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is alsdan de wettelijke rente verschuldigd.
8.1. Uplift IT behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
8.2. Alle door Uplift IT verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software, enzovoort, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door Opdrachtgever en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Uplift IT worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.
9.1. De aansprakelijkheid van Uplift IT is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Uplift IT wordt uitbetaald, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de polisvoorwaarden.
9.2. Indien, om welke reden dan ook, geen uitkering krachtens de in artikel 9.1 bedoelde verzekering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van Uplift IT beperkt tot het honorarium dat voor de uitvoering van de Overeenkomst in rekening is gebracht, met een maximum van €10.000,00.
9.3. Uplift IT is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade, waaronder wordt verstaan:
9.4. Uplift IT is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie.
9.5. Uplift IT beschikt over een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Schadeclaims worden afgehandeld binnen de voorwaarden en dekkingen van deze verzekeringen.
10.1. Opdrachtgever vrijwaart Uplift IT voor aanspraken van derden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak niet aan Uplift IT toerekenbaar is.
10.2. Indien Uplift IT door derden wordt aangesproken, is Opdrachtgever verplicht Uplift IT zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden.
11.1. Uplift IT is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien hij daartoe verhinderd wordt door overmacht.
11.2. Onder overmacht wordt verstaan alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Uplift IT geen invloed kan uitoefenen, maar waardoor Uplift IT niet in staat is zijn verplichtingen na te komen.
12.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.
12.2. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
13.1. Op alle rechtsbetrekkingen tussen Uplift IT en Opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
13.2. Geschillen worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Uplift IT, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
14.1. Uplift IT is bevoegd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
14.2. Wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip van inwerkingtreding. Uplift IT zal de gewijzigde voorwaarden tijdig aan Opdrachtgever toezenden.
14.3. Indien geen tijdstip van inwerkingtreding is medegedeeld, treden wijzigingen jegens Opdrachtgever in werking zodra hem de wijziging is medegedeeld.